KÖPVILLKOR

Våra Köpvillkor

All handel och verksamhet inom denna webbshop följer svensk lagstiftning.

När du gör ditt köp hos oss samtycker du till att vi använder dina kontaktuppgifter för att fullfölja våra åtaganden. Dvs så att vi kan ta betalat och leverera din vara så smidigt som möjligt. Vi skickar alltid ut orderbekräftelse samt meddelande när varan är skickad. Observera att många e-postadresser (tex gmail och hotmail) automatiskt sorterar bort mejl med länkar till skräpposten, du måste därför även titta där. Vi försöker göra ditt köp så smidigt som möjligt.

1. Allmänna villkor

Du måste ha fyllt 18 år för att kunna beställa. Alla priser är inkl. moms. Frakt tillkommer. Alla beställningar som görs över internet är bindande. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning samt fel i pris, lagerstatus och texter. Även färger kan se olika ut från olika datorer.

2. Hur betalar jag?

SBM använder sig av Klarna Checkout. Här kan du läsa Klarnas fullständiga villkor: Klarna Checkout.

Så här kan du betala:
Kort som Visa eller Mastercard samt med svenska bankkort som är anslutna till någon av dessa. Även American Express. Kortköpen sker direkt hos Klarna och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos SBM.

Direktbetalning till din bank (gäller Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank).

Faktura via Klarna. Det tillkommer ingen fakturaavgift om du väljer 14-dagars faktura.

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är över 18 år och folkbokförd i Sverige. En kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen skickas i så fall hem till dig. Alla fakturor överlåts till Klarna. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift.

Delbetalning via Klarna. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja på och du kan när som helst välja att betala hela skulden. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personnummer och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts. Skulle ansökan inte godkännas kan du välja något annat betalningsalternativ.

3. Vilka produkter kommer att skickas till mig?

De produkter som du har lagt upp på din order kommer att distribueras till dig. En produkt som inte finns i lager kommer inte gå att beställa. Om varan är slutsåld kontaktar du oss för att få reda på när varan åter finns i lager. Skulle det visa sig vara fel i lagerstatus så kontaktar vi dig om alternativ.

4. Hur skickar ni produkterna?

Vi skickar dina produkter med olika postombud, den som ar bäst för din levarens adress. Observera att den fasta fraktavgiften enbart gäller inom Sverige. Din beställning packas vanligtvis inom 2 arbetsdagar, freezer-baits tar normalt 10-14 dagar då rullar på beställning under säsong .

Du kan alltid kontacka oss om du har en beställning eller frakt frågor, eller vill välja att hämta själv. Leveranstiden är därefter ca 1 -3 vardagar.

5. Hur gör jag om jag måste reklamera en produkt?

Vid reklamation kontaktar du oss via mejl och förklarar vad det är för fel. Ev vill vi även se fotografier. När du fått klartecken kan varan sen skickas till: SBM Carpbaits AB, Roinge helelund 329, 305 94, Halmstad, Sweden.
(Vi tar inte tillbaka freezer-baits på grund av frakt tid på dessa produkter)

Vid godkänd reklamation, skicka vi nya produkter om vi har i lager, eller återbetalas summan inom 14 vardagar. Återbetalning sker via det betalsätt du använde när du handlade.
Vara som ej hämtas ut och kommer tillbaka till oss räknas inte som en reklamation. Dessa försändelser debiteras med 150 kr plus frakt för att täcka våra extra kostnader.

6. Transportskador?

Synliga skador på godset ska anmälas direkt till distributören vid mottagandet. Därefter kontaktar du oss, så löser vi detta gemensamt.

7. Hur mycket kostar frakten?

Vi subventionerar delvis fraktkostnaden och har en fast avgifter som du kan kolla på våran frakt pris lista. Vill du ha varan skickad utanför Sverige men inom Europa så tillkommer ett utlandstillägg på 80 kr förutom frakten. För frakt utanför Europa kontaktar du oss för särskilda villkor. För leveranser till Norge debiteras ingen svensk moms däremot får du räkna med norsk moms och tullavgift.

8. Kan jag ångra mitt köp?

Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom en period på 14 dagar efter leverans av godset. Öppet köp kräver att produkten inte använts och kommer tillbaka i nyskick. Du får själv betala för returfrakten (vi löser ej ut postförskott). Du får givetvis prova  kläder men behåll ev lappar på och var rädd om originalförpackningen. Om varan ser sliten ut har vi rätt att göra ett prisavdrag då produkten inte kommer kunna säljas som ny igen.

Vid byte kontakta oss via mail och vi skicka en retursedel om du vill ha en återbetalning eller om du vill byta till annan storlek. Om du väljer byte så bjuder vi på frakten för den nya varan (gäller 1 byte).

Så fort varan kommit till oss i nyskick skicka vi ny inom 3 arbetsdagar efter beslut, eller så betalar vi tillbaka dina pengar inom 14 vardagar. Ångerrätten gäller inte för specialbeställda varor eller för rea-varor.

Varan ska skickas direkt till:, SBM Carpbaits AB, Roinge helelund 329, 305 94, Halmstad, Sweden. tillsammans med din retursedel. 

Läs mer på http://www.konsumentverket.se/

Vara som ej hämtas ut och kommer tillbaka till oss, debiteras med 150 kr, för att täcka extra omkostnader.

9. Vad händer om produkten inte finns i lager?

Om produkten är slutsåld kommer vi snarast att fylla på vårt lager. Hör i så fall av dig till oss på info@swedishbaitmechanics.se så får du reda på när varan åter finns tillgänglig.

10. Personuppgifter

I samband med beställning godkänner du att vi använder dina kontaktuppgifter för att kunna leverera din order . Inga uppgifter kommer säljas vidare eller änvändas av andra än oss själva för att kunna ge dig en bra service. SBM carpbaits AB följer den nya dataskyddsordningen GDPR (den lag som ersätter PUL och som gäller i hela EU). Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här: Personuppgifter.

SBM Carpbaits AB
(Swedish Bait Mechanics)
Lejeby Ekasjö 4
31293 Laholm
SWEDEN
Orgnummer: 559046-6230

Shopping Cart